Wdrażanie systemów ocen okresowych
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
-
Przegląd kryteriów branych pod uwagę przy budowaniu systemu ocen.
-
Wybór optymalnego systemu dla własnej organizacji
-
Nabycie wiedzy nt. narzędzi ( profile kompetencji, jakościowe i ilościowe mierniki efektywności, metodologia FAP, przykłady Karty Oceny), wykorzystywanych przy budowaniu systemów ocen okresowych.
-
Praktyczne ćwiczenia w budowaniu i stosowaniu wybranych narzędzi.
-
Zdefiniowanie zasad oceniania i komunikacji na temat procesu
-
Poznanie zasad, jak przeprowadzać ocenę zerową i jak modyfikować system przed pełnym wdrożeniem
-
Zbudowanie planu szkolenia z zakresu prowadzenia rozmów oceniających dla menedżerów.
Zakres merytoryczny:
System motywowania pozafinansowego - skuteczny SOOP w organizacji.
Powody wdrażania Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych i powody odchodzenia od niego
Dlaczego niektórzy managerowie nie lubią SOOP?
Czy Instant Feedback zastępuje SOOP?
Kryteria oceniania, Karta Oceny
Kompetencje, jako kryteria oceny
Tworzenie profili kompetencyjnych na podstawie funkcjonalnej analizy pracy
Wskaźniki efektywności, jako kryteria oceny
Projektowanie i wdrażanie systemu ocen w organizacji
Przeprowadzanie szkoleń przygotowujących do rozmów oceniających
- SOOP jako ważne narzędzie motywowania pozafinansowego
- stawianie i uzgadnianie celów rozwojowych
- dostarczenie feedbacku nt. pracy i efektywności
- zdefiniowanie oczekiwań wobec pracownia
- wyznaczenie standardów
- zaprojektowanie ścieżki rozwoju
- zaprojektowanie planów szkoleń i pozyskiwania uprawnień
Najczęstsze błędy popełniane podczas SOOP i jak je niwelować?
Zasady udzielania skutecznego feedbacku
Wykorzystanie wyników oceny w organizacji
Kiedy stosować ocenę 360 stopni?
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Świadomość biznesowa/ Podejmowanie decyzji/ Zarządzanie interesariuszami/ Zręczność organizacyjna/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Orientacja na wynik/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie innych/ Selekcja i rekrutacja
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest metodami interaktywnymi. Odwołuje się do bieżących doświadczeń i wiedzy uczestników, porządkuje je i poszerza. Podczas zajęć prezentowane są przykłady narzędzi oraz case study związane z projektowaniem SOOP. Większość zagadnień merytorycznych jest wspierana ćwiczeniami i wspólnie w grupie wypracowywanymi rozwiązaniami.