
Efektywny proces rekrutacyjny dla managerów
Cel szkolenia:
- Omówienie procesu rekrutacyjnego w CCC i roli menedżera w procesie.
- Doskonalenie umiejętności przygotowania i przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego dostosowanego do potrzeb rekrutacyjnych CCC. Przećwiczenie rozmowy rekrutacyjnej.
- Udoskonalenie współpracy na linii HR – „Hiring Manager”.
- Doskonalenie umiejętności obiektywnej oceny kompetencji za pomocą wywiadu kompetencyjnego.
- Zapoznanie się z metodami budowania relacji z kandydatem podczas procesu rekrutacyjnego i wspierania marki pracodawcy.
- Omówienie wagi „Candidate Experience” w procesie rekrutacji oraz jej znaczenia w budowaniu „Marki pracodawcy z wyboru” („Employer Branding”).
Moduł I Efektywny proces rekrutacji
- Omówienie procesu rekrutacji w organizacji.
- Rola menedżera w procesie rekrutacji.
- Definicja tzw. „wąskich gardeł” w procesie i przyczyn ich występowania.
- Definicja typu informacji, które są niezbędne do efektywnego przeprowadzenia procesu.
Moduł II Przygotowanie do procesu – narzędzia wspierające proces
- Kluczowe kompetencje kandydatów (praca na konkretnych opisach stanowisk w organizacji klienta.
- Wypracowanie przykładowych pytań rekrutacyjnych do opisów stanowisk.
- Dobre pytania vs. pytania, których nie zadajemy podczas rozmowy rekrutacyjnej.
Moduł III Ocena i wybór kandydata – rozmowa rekrutacyjna
- Typy rozmów rekrutacyjnych.
- Wywiad ustrukturyzowany, wywiad częściowo ustrukturyzowany, wywiad kompetencyjny, wywiad bezpośredni, wywiad łączony, studium przypadku.
Ocena kompetencji w wywiadzie kompetencyjnym
- Wywiad kompetencyjny – przygotowanie pytań do wywiadu.
- Typy pytań (otwarte, zamknięte, wieloczłonowe, hipotetyczne, pytania o samoocenę).
- Model STAR, model lejka.
Przeprowadzanie wywiadu kompetencyjnego – najlepsze praktyki. Symulacja rozmowy rekrutacyjnej.
- Struktura rozmowy rekrutacyjnej.
- Nawiązywanie kontaktu z kandydatem i budowanie atmosfery zaufania.
- Zasady efektywnego zadawania pytań i aktywnego słuchana.
- Badanie motywacji i jej waga i co ma na nią wpływ.
- Triada komunikacyjna (pytania otwarte, klaryfikacja, parafraza).
- Kluczowe błędy w ocenie.
Moduł V. Budowanie relacji z kandydatami - „Candidate Experience”
- W jaki sposób przedstawiać ofertę kandydatom?
- W jaki sposób budować relacje z kandydatami podczas rozmowy rekrutacyjnej?
- Na co kandydaci zwracają uwagę podczas procesu rekrutacyjnego?
Zakończenie – podsumowanie szkolenia.
Czas trwania szkolenia w tradycyjnej formie: 2 dni
Metody szkoleniowe: zadania zespołowe, ćwiczenia w małych grupach, dyskusja, burza mózgów, mini-wykłady, analizy przypadków, ćwiczenia w parach, PPR („Personal Progress Roadmap”) – indywidualna mapa postępów.
Podczas szkolenia, uczestnicy będą pracowali nad „indywidualną mapą postępów” (PPR). Celem tego elementu jest zbudowanie pomostu pomiędzy przećwiczonymi podczas szkolenia elementami, a problematyką ich konkretnego środowiska biznesowego.
Dzięki PPR:
- Uczestnicy szkolenia zdefiniują swoją indywidualną mapę postępów pozwalającą im na zastosowanie wiedzy przedstawionej na szkoleniu w konkretnych przypadkach
- Szkolenie nie będzie jedynie przedstawieniem i przećwiczeniem wiedzy, ale będzie stanowiło element ciągłego rozwoju Państwa pracowników