Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie zmianą

Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie zmianą

Formularz kontaktowy

Cel szkolenia:

  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w procesie zarządzania będących warunkiem efektywnego funkcjonowania w organizacji.
  • Przygotowanie pracowników do zmian w organizacji, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań.

Zakres merytoryczny:

Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie zarządzania. Przebieg procesu komunikacji w firmie i główne przyczyny jego zablokowania. Komunikacja i informacja w organizacji.
  • przebieg komunikacji jedno- i dwustronnej
  • znaczenie komunikacji pionowej i poziomej
  • konflikt oraz obniżenie efektywności pracy jako konsekwencja zablokowanego przepływu informacji
Komunikowanie się w zespole
  • tworzenie atmosfery współpracy
  • techniki integracji zespołu
  • rola informacji zwrotnej
  • dobry przepływ informacji jako podstawa efektywnej pracy zespołu.
Wprowadzanie zmian

Model procesu zmian Kurta Lewina:

  • Przygotowanie do budowanie kultury zmian
  • Analiza zewnętrznego i zewnętrznego rynku zmian
  • Przewidywanie oporu, budowanie wspólnej wizji, zaangażowanie,
  • Plan zmian, umacnianie zmian
  • Komunikacja w procesie zmian
  • Struktura działań związanych z wprowadzeniem zmian w przedsiębiorstwie
  • Realizacja zmian
  • Etapy realizacji zmian- analiza struktury działań związanych z wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie
  • Najczęstsze przyczyny oporu wobec zmian i ich pokonywanie
  • Zachowanie wobec zmian – analiza aspektów pozytywnych i negatywnych
Czynniki osobowościowe ułatwiające podejmowanie zmian
  • umiejętność podejmowania decyzji
  • odwaga
  • otwartość i ciekawość poznawcza
  • odpowiedzialność i realizm

Czas trwania: 1 dzień

Doskonalone kompetencje:

Zarządzanie zmianą/ Komunikacja/ Radzenie sobie z niepewnością/ w sytuacjach niejasnych/ Zdolności adaptacyjne/ Zarządzanie interesariuszami/ Zręczność interpersonalna/ Relacje z innymi/ Rozumienie innych – empatia/ Wywieranie wpływu/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Współpraca

Metodologia:

Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują ćwiczenia zespołowe i indywidualne, symulacje, testy, analizy przypadków oraz dyskusje i mini-wykłady. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)

 

Skontaktuj się z nami