Budowanie ścieżek karier

Budowanie ścieżek karier

Formularz kontaktowy

Cel szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat znaczenia i zasad budowania ścieżek kariery
  • Rozwój umiejętności w aspekcie określania kwalifikacji pracowniczych i ich diagnozy
  • Podniesienie umiejętności motywowania pozafinansowego
  • Doskonalone kompetencje: dbałość o podwładnych, coaching, komunikacja, motywowanie, rozwój podwładnych, ocenianie

Zakres merytoryczny

Budowanie ścieżek kariery jako element strategii personalnej urzędu.
  • Gdzie jesteśmy i jaki jest stan organizacji pod względem zasobów ludzkich?
  • Gdzie chcemy być i jaki stan chcemy uzyskać w przyszłości?
  • Jak to osiągnąć?
Znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami
  • System wartości i ukierunkowanie rozwoju
  • System motywacyjny jako odzwierciedlenie systemu wartości
  • Rekrutacja i selekcja pracowników pod względem najbardziej pożądanych cech osobowości
  • Kształtowanie postaw proklientowskich
  • Styl kierowania i rola pracy zespołowej
  • System komunikacji i klimat organizacyjny
  • Identyfikacja z firmą i jej misją
Kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika
  • Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika
  • Określenie niezbędnych doświadczeń zawodowych
  • Analiza wyników osiągniętych w realizacji wcześniejszych zadań
Czynniki decydujące o planowaniu kariery
  • Indywidualne preferencje zawodowe pracowników
  • Predyspozycje pracowników
  • Możliwości pozyskania i rozwijania niezbędnych kompetencji i kwalifikacji
  • Cele i możliwości firmy w zakresie szkolenia i awansowania pracownika
Diagnoza potencjału rozwojowego pracownika
  • Rozmowa dotycząca kariery (system wartości, najważniejsze aspekty pracy, zakres zainteresowań zawodowych, stopień przywiązania do firmy)
  • Badanie kwalifikacji
    1. przedmiot analizy: osobowość, umiejętności, kondycja fizyczna; osobista analiza SWOT;
    2. metody badania: dane z okresowej oceny pracowniczej, obserwacja na miejscu pracy, rozmowa, ankieta, kwestionariusz, coaching indywidualny, assessment i development center, obserwacja podczas szkoleń i badanie efektywności szkoleń
Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej
  • Określenie ścieżki awansu z uwzględnieniem perspektywy czasowej
  • Stopień szczegółowości planowania w perspektywie czasu
  • Uwzględnienie faz rozwoju indywidualnego i czynników społecznych
  • Uwzględnienie alternatywnych wariantów rozwoju zawodowego
  • Ustalenie sposobu weryfikacji postępów w rozwoju i nabywania kwalifikacji
Cechy planu ścieżki kariery zawodowej
  • Spójność z rodzajem działalności firmy
  • Dostosowanie do obecnej i przyszłej kultury organizacyjnej
  • Uwzględniający różnorodne elementy funkcji personalnej: ocena, kształcenie, przesunięcia poziome, awans i degradacja pracownika
  • Elastyczność – uwzględniający zmiany wewnątrz i na zewnątrz organizacji
  • Zawierający co najmniej dwa warianty rozwoju
Zespół odpowiedzialny za planowanie ścieżek kariery – skład i zadania Korzyści z budowania ścieżek kariery
  • Dla organizacji
  • Dla pracownika

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Świadomość biznesowa/ Dbałość o współpracowników / Rozwijanie innych/ Zarządzanie interesariuszami/ Wizja strategiczna/ Myślenie analityczne/ Zręczność organizacyjna/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Współpraca/ Rozumienie innych – empatia/ Zarządzanie zmianą/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Budowanie  efektywnych zespołów/ Orientacja na wynik

Metodologia:

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: kwestionariusze, pracę w grupach, mini wykłady ilustrowane przykładami, dyskusje, zadania menedżerskie, ćwiczenia kreatywne, elementy treningu komunikacji, analizy przypadków, analiza strategiczna SWOT, burzę mózgów.

 

Skontaktuj się z nami