
Zarządzanie relacjami z klientem w procesie rekrutacyjnym
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji i budowania relacji z klientem.
- Rozwój umiejętności współpracy z trudnym klientem.
- Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji.
- Rozwój umiejętności negocjacji.
Zakres merytoryczny:
Budowanie pozytywnego wizerunku headhuntera we współpracy z klientem (wewnętrznym/ zewnętrznym)
- Etapy procesu rekrutacyjnego a współpraca z klientem.
- Jak budować świadomie swój autorytet we współpracy z działami HR i hiring managerami?
- Moje mocne strony jako czynniki wpływu na relację z klientem .
Budowanie wiarygodności poprzez efektywną komunikację
- Techniki aktywnego słuchania jako narzędzia budowania skutecznej komunikacji
- Skuteczne oddziaływanie na rozmówcę: przekonywanie, argumentacja racjonalna i emocjonalna.
- Podstawowe postawy w relacji z klientami: uległa, intruzywna, asertywna.
- Bariery komunikacyjne.
- Kierowanie emocjami. Podstawowe narzędzie komunikacji asertywnej.
Współpraca z trudnym klientem
- Blokady w komunikowaniu się i zamiana ich na efektywne sposoby przepływu informacji.
- Identyfikacja najczęściej spotykanych postaw i reakcji klienta, określanych jako trudne.
- Natura konfliktu, jego źródła, dynamika i rodzaje.
- Formułowanie próśb, wyrażanie potrzeb i oczekiwań w stosunku do klientów w formie asertywnej.
- Informacja zwrotna – model FOUkk.
- Narzędzia sprzyjające zarządzaniu tzw. trudnymi sytuacjami.
Negocjacje z klientem
- Czym są negocjacje?
- Kiedy i co negocjować podczas procesu rekrutacyjnego?
- Z kim negocjować podczas procesu rekrutacyjnego (klient/ kandydat)?
- Etapy procesu negocjacyjnego.
- Przygotowanie do negocjacji (przedmiot negocjacji, ustalenie celów własnych i partnera, kwestie kluczowe vs. kwestie poboczne, batna).
- Zasady negocjacji.
- Trudności w negocjacjach jak je pokonywać ? sposoby na budowanie porozumienia .
- Style negocjacyjne.
Czas: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Komunikacja/ Relacje z innymi/ Zręczność interpersonalna/ Asertywność/ Orientacja na wynik/ Krytyczne myślenie/ Wywieranie wpływu/ Rozumienie innych – empatia/ Zarządzanie interesariuszami