
Zarządzanie w organizacji uczącej się
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Ćwiczenie umiejętności zarządzania potencjałem intelektualnym własnym i podwładnych.
- Modelowanie zachowań pożądanych w procesie zarządzania, uruchamianie procesu uczenia się.
- Wykorzystywanie doświadczeń zawodowych poszczególnych członków grupy w poszukiwaniu nowych twórczych rozwiązań
- Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą i organizacji pracy.
Zakres merytoryczny:
Organizacja ucząca się jako najskuteczniejszy model struktury na dynamicznie zmieniającym się rynku. Cechy organizacji uczącej się ( ćwiczenie z karteczkami – „Budowanie definicji”, test)- kultura organizacji
- doskonalenie umiejętności osobistych pracowników
- zespołowe uczenie się jako stały proces
- rozpoznawanie i przekraczanie schematów myślowych
- wymiana doświadczeń i informacji
- korzystanie z potencjału zespołu
- działanie zespołu w sytuacjach trudnych
- określanie priorytetów
- wykorzystywanie terminarza i agendy do planowania
- diagnoza własnego stylu pracy i funkcjonowania poznawczego ( określanie 6 typów inteligencji)
- rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji pracowników jako podstawa tworzenia metod pracy zespołowej
- umiejętność komunikowania się
- organizacja pracy
- kontrola
Czas trwania: 3 dni
Doskonalone kompetencje:
Świadomość biznesowa/ Myślenie analityczne/ Krytyczne myślenie/ Wizja strategiczna/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Komunikacja/ Zarządzanie procesem
Metodologia:
Trening prowadzony metodą aktywnego uczestnictwa – praca w grupach, zadania zespołowe, dyskusja, burza mózgów, elementy treningu twórczości, testy, kwestionariusze, analiza przypadków. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).