Zarządzanie w organizacji uczącej się

Zarządzanie w organizacji uczącej się

Formularz kontaktowy

Cel szkolenia:

  • Ćwiczenie umiejętności zarządzania potencjałem intelektualnym własnym i podwładnych.
  • Modelowanie zachowań pożądanych w procesie zarządzania, uruchamianie procesu uczenia się.
  • Wykorzystywanie doświadczeń zawodowych poszczególnych członków grupy w poszukiwaniu nowych twórczych rozwiązań
  • Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą i organizacji pracy.

Zakres merytoryczny:

Organizacja ucząca się jako najskuteczniejszy model struktury na dynamicznie zmieniającym się rynku. Cechy organizacji uczącej się ( ćwiczenie z karteczkami – „Budowanie definicji”, test)
  • kultura organizacji
  • doskonalenie umiejętności osobistych pracowników
  • zespołowe uczenie się jako stały proces
  • rozpoznawanie i przekraczanie schematów myślowych
Rola zespołów zadaniowych w organizacji uczącej się
  • wymiana doświadczeń i informacji
  • korzystanie z potencjału zespołu
  • działanie zespołu w sytuacjach trudnych
Planowanie i organizacja czasu pracy
  • określanie priorytetów
  • wykorzystywanie terminarza i agendy do planowania
  • diagnoza własnego stylu pracy i funkcjonowania poznawczego ( określanie 6 typów inteligencji)
  • rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji pracowników jako podstawa tworzenia metod pracy zespołowej
Rola lidera w modelowaniu postaw i zachowań wspierających realizację zadań
  • umiejętność komunikowania się
  • organizacja pracy
  • kontrola

Czas trwania: 3 dni

Doskonalone kompetencje:

Świadomość biznesowa/ Myślenie analityczne/ Krytyczne myślenie/ Wizja strategiczna/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Komunikacja/ Zarządzanie procesem

Metodologia:

Trening prowadzony metodą aktywnego uczestnictwa – praca w grupach, zadania zespołowe, dyskusja, burza mózgów, elementy treningu twórczości, testy, kwestionariusze, analiza przypadków. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).

Skontaktuj się z nami