Strategic Safety Management
Formularz kontaktowyNajbliższy termin szkolenia on-line 4 dni: 29.07, 05.08, 12.08, 19.08
Zakres merytoryczny:
Narzędzia zarządzania strategicznego
Analiza otoczenia wewnętrznego:
- Opportunity analysis (analiza potencjału/możliwości/trudności).
- Analiza STP (sytuacja/target/propozycja).
- Mapowanie klienta wewnętrznego.
- Wymagania biznesu koszt.
- Value chain analysis (Analiza łańcucha wartości)
Analiza otoczenia zewnętrznego:
- Analiza PESTLE.
- Mapa technologii (monitorowanie rozwoju technologicznego).
- Analiza 5 sił Portera.
- Analiza SWOT.
- Weryfikacja i wnioskowanie poszczególnych analiz otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.
Opracowanie strategii safety:
- Przygotowanie strategii safety.
- Propozycja i ocena opcji strategicznych.
- Risk & business continuity plan (zarządzanie ryzykiem).
- Plan komunikacji.
Wprowadzenie strategii safety
Krytyczna analiza systemowa - warsztat analizy wyników bezpieczeństwa w kontekście
Strategii Bezpieczeństwa
- System zarządzania bezpieczeństwem jako narzędzie do realizacji Strategii Bezpieczeństwa
Jakościowa analiza nad wybranymi obszarami istniejącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem
(SZB)
- Analiza dokumentów systemowych (polityk, procedur, zapisów);
- Analiza spójność i adekwatność polityk i procedur z przyjętymi celami;
- Analiza krytyczną przyjętych wskaźników efektywności (ich trafność, celowość, mierzalność);
- Analiza wyników organizacji za pomocą istniejących, głównych wskaźników efektywności;
- Analiza działań w obszarze rozwoju kompetencji personelu, indywidualnych i grupowych celów premiowych (system nagród i kar);
- Analiza działania SZB w kontekście polityki finansowej i budżetowej.
- Analiza otoczenia organizacji i jego wpływu na efektywność BHP (t.j. rynek pracy, praktyki branżowe, dojrzałość wśród wykonawców).
Kluczowe obszary analizy
HSMS – Plany.
- Kluczowe elementy systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Percepcja systemu przez pracowników. Spójność z wizją, misją i celami.
- Znaczenie, adekwatność i efektywność ustanowionej polityki bezpieczeństwa i higieny pracy we wpływaniu na zmiany w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym.
- Kluczowe cechy i elementy wpływające na skuteczność polityki bezpieczeństwa i higieny pracy.
HSMS – Działania.
- Organizacyjne role BHP i obowiązki pracodawców, menedżerów, przełożonych, pracowników i innych zainteresowanych stron. Ich samoidentyfikacja i rozumienie.
- Jakość Kultury Bezpieczeństwa oraz jej znaczenie w zarządzaniu zdrowiem i bezpieczeństwem w organizacji (opcjonalnie analiza istniejących pomiarów\ badań klimatu dla bezpieczeństwa).
- Czynniki ludzkie i ich wpływ na zachowania w pracy w sposób, który może mieć wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo.
- Działania doskonalące podjęte dla zachowania BHP w miejscu pracy.
- Zasady i praktyka oceny ryzyka z punktu widzenia percepcji ryzyka przez pracowników
- Podejmowane środki zapobiegawcze i ochronne. Efektywność realizacji działań naprawczych.
- Dobór kluczowych źródeł (wewnętrznych i zewnętrznych) pozyskiwania informacji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w organizacji i w otoczeniu.
- Konstrukcja Systemu Bezpiecznej Pracy (SSW). Systemy przesterowane i zbyt obszerne.
- Rola i funkcja Systemu Pozwoleń na Prace Niebezpieczne. Sposób jego wykorzystywania w organizacji.
HSMS – Kontrola
- Zasady, cel i rola monitorowania aktywnego i reaktywnego. Analiza danych.
- Cel i procedury dotyczące incydentów (wypadki, przypadki złego stanu zdrowia i innych zdarzeń związanych z pracą).
HSMS – Korekta
- Cel i procedury audytu bezpieczeństwa. Budowanie kompetencji poprzez audyt.
- Cel i procedury regularnego przeglądy bezpieczeństwa i higieny pracy.
HR
- Cele indywidualne i system motywacyjny w powiązaniu z celami bezpieczeństwa.
- Osobiste plany rozwojowe a rozwój kompetencji w bezpieczeństwie.
FINASE
- Alokacja kosztów na bezpieczeństwo. Powiązanie z procesem analizy ryzyka.
- Miejsce bezpieczeństwa w planowaniu finansowym i cyklu budżetowym.
- Metody analizy strat finansowych w związku z incydentami bezpieczeństwa. Znaczenie analizy ryzyka finansowego w bezpieczeństwie.
SOURCING (ZAKUPY)
- Wpływ bezpieczeństwa na wybór dostawców\ wykonawców. Budowanie trwałych relacji z wykonawcami.
- Audyty wykonawców i ich wyniki. Metodologia audytu wykonawców.
Oceny okresowe wykonawców. Rankingowanie.
Najbliższy termin 4 dniowego szkolenia on-line: (w godzinach 9:00 - 17:00): 29.07, 05.08, 12.08, 19.08
Koszt całości szkolenia: 3200 zł netto
Osoba kontaktowa: michalpiatkowski@readytojump.pl
Metody prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone w formule zdalnej w formie aktywnego uczestnictwa w, tj. symulacji, odgrywanie ról, ćwiczeń indywidualnych, kwestionariuszy, analizy przypadków oraz dyskusji w małych grupach. Elementy negocjacji.