
Getting Things Done dla liderów – czyli skuteczne zarządzanie czasem dla liderów
Cel szkolenia:
Optymalizacja swoich działań pod kątem zwiększenia efektywności pracy oraz zadbanie o work-life balance poprzez:
- poznanie swoich naturalnych predyspozycji związanych z rytmem pracy, orientacja na cel i proces, regeneracja energii
- poznanie technik planowania i organizacji pracy ułatwiających optymalizację działania
- nabycie wiedzy i umiejętności czerpania z zasobów i energii zespołu
- podniesienie umiejętności partnerskiej komunikacji
- rozwiniecie IE (Inteligencji Emocjonalnej)
- poznanie technik redukujących napięcie
Zakres tematyczny:
- Klasyka, czyli koncepcja skuteczności osobistej wg Coveya – 7 nawyków: pro aktywność, wizja celu, priorytetyzacja, postawa ++, zrozumienie, synergia, dążenie do równowagi – ostrzenie piły.
- Radzenie sobie ze stresem: Rozpoznanie czynników powodujących stres w pracy.
- Diagnoza aktualnego stanu napięcia w ciele - tworzenie portretu bioenergetycznego: diagnoza własnego stylu reagowania na stres, odkrywanie indywidualnych obszarów szczególnie wrażliwych na stres, pozytywne i negatywne aspekty stresu - kiedy i jak go wykorzystać.
- Zasady budowania dobrej atmosfery w zespole.
- Inteligencja emocjonalna w kierowaniu, podstawy dobrego kontaktu, umiejętność słuchania i dostrajania się do partnera, blokady komunikacyjne w grupie i ich przyczyny, rozwiązywanie sporów, rola asertywności i postawy ++ w relacjach zawodowych, wyzwalanie efektu synergii w zespole.
- Planowanie jako warunek sukcesu. Wytyczanie i definiowanie celów, określanie priorytetów, delegowanie i podejmowanie decyzji.
- Rozpoznanie i uwzględnianie rytmów bioenergetycznych w planowaniu działań.
- Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem
- Techniki antystresowe: techniki oddechowe, techniki mindfullness, trening autogenny z wizualizacją
- Kierowanie motywacją osobistą – pozytywne programowanie.
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Orientacja na wynik/ Wzbudzanie zaufania/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Rozwój własny/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Radzenie sobie w sytuacjach niejasnych/ Work/Life Balance/ Negocjowanie/ Komunikacja/ Zręczność interpersonalna/ Zarządzanie emocjami/ Rozumienie innych- empatia/ Delegowanie/ Organizacja pracy/ Wywieranie wpływu
Metody szkoleniowe: ćwiczenia relaksacyjne z muzyką, wizualizacja, ćwiczenia bioenergetyczne, testy, kwestionariusze, praca w grupach, psychorysunek, case study, zadania zespołowe przeplatane mini wykładami. Autoanaliza i strategie rozwoju na bazie techniki SWOT-a osobistego, techniki zaczerpnięte z NLP, koncepcji Coveya i Lowena.