Quick step into time management
Cel szkolenia:
- Opanowanie sposobów planowania i ustalania priorytetów.
- Rozwijanie umiejętności formułowania rzeczywistych celów.
- Doskonalenie umiejętności zarządzania sobą w czasie i pracy pod presją.
Zakres tematyczny:
Zarządzanie własnym czasem jako zarządzanie samym sobą
- zarządzanie samym sobą - określenie własnych słabych i mocnych stron
- złodzieje czasu, czynniki podwyższające i obniżające efektywność działania
- dziesięć zasad dobrej organizacji czasu
Wyznaczanie celów zawodowych
- reguły formułowania celów osobistych i zawodowych
- metoda KWARC czyli konkretnie, wymiernie, ambitnie, realistycznie i na czas
Planowanie - ustalanie priorytetów i efektywne osiąganie celów
- planowanie jako wypadkowa strategicznego myślenia
- szukanie ukrytej struktury zadania, czyli, od czego zaczynać planowanie
Zasady planowania – ćwiczenia grupowe
- zasada Pareto w zarządzaniu czasem
- zasada Eisenhowera w ustalaniu priorytetów
- analiza „ABC” i sposoby zwalczania odkładania zadań ważnych „na potem”
Zasady dobrej organizacji pracy
- przepływ informacji jako warunek dobrej organizacji pracy
- umiejętność precyzyjnego i selektywnego zbierania informacji
- podejmowanie decyzji
- delegowanie uprawnień
Planowanie pracy a wydolność psychofizjologiczna
- krzywa wydajności i rytmy biologiczne – ćwiczenia indywidualne
- krzywa zakłóceń i krzywa zadań
- praca pod presją
- czynniki podwyższające kondycję psychofizyczną i odporność na stres w pracy
Czas trwania: 1 dzień
Doskonalone kompetencje:
Orientacja na wynik/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Rozwój własny/ Work/Life Balance/ Asertywność/ Delegowanie/ Organizacja pracy
Metody szkoleniowe: wykład, dyskusja, ćwiczenia zespołowe, testy i kwestionariusze, mapa umysłu.