Dochodząc do TAK – przygotowanie do procesu negocjacyjnego

Dochodząc do TAK – przygotowanie do procesu negocjacyjnego

Cel szkolenia:

  • Zdobycie umiejętności przygotowania do negocjacji.
  • Rozwinięcie umiejętności rozpoznawania partnerów negocjacyjnych.
  • Nauka rozpoznawania przyczyn i konsekwencji sytuacji konfliktowych oraz rodzajów konfliktów w negocjacjach.
  • Rozwinięcie umiejętności zarządzania konfliktem w negocjacjach.

Kompetencje:

Orientacja na wynik/ Współpraca/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Negocjacje/ Opanowanie/ Zręczność interpersonalna/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Asertywność/ Zarządzanie emocjami/ Podejmowanie inicjatywy/ Prezentacja/ Zręczność polityczna/ Krytyczne myślenie/ Zarządzanie konfliktem/ Rozumienie innych - empatia

Zakres merytoryczny:

  • Potrzeby deklarowane i niedeklarowanie przez partnera (uświadomione i nieuświadomione).
  • Osobowość, styl poznawczy i typ inteligencji partnera.
  • Pięć elementów negocjacji: strony i ich interesy, współzależność, wspólne cele, elastyczność, zdolność podejmowania decyzji.

Cztery stadia procesu negocjacyjnego

  • przygotowanie (określenie interesów stron, ustalenie priorytetów, przygotowanie argumentów, określenie BATNA)
  • otwarcie negocjacji ( zasady, oferty wstępne, wybór stylu, określenie ram sukcesu)
  • targowanie się (główne strategie /oparte o dane, czas, osobowość i potrzeby negocjatora, miejsce/, tworzenie wartości dodanej, rozszerzenie pola negocjacji)
  • zakończenie negocjacji ( podpisanie umowy, pułapki na końcowym etapie negocjacji)

Przygotowanie do negocjacji

  • interesy moje
  • interesy partnera
  • BATNA
  • strategie negocjacyjne
  • prezentacja oferty

Konflikt jako punkt wyjścia do negocjacji

  • pozytywne i negatywne aspekty konfliktu
  • przyczyny, rodzaje i konsekwencje konfliktów
  •  negocjacje jako konstruktywny sposób rozwiązywania konfliktów
  •  kreatywne myślenie jako warunek skutecznych negocjacji „wygrana – wygrana”

Czas trwania: 2 dni

Metodologia: mini wykłady, burza mózgów, praca w małych grupach, techniki dobrego słuchania i mówienia, zaczerpnięte z NLP, gry negocjacyjne, videotrening, testy i kwestionariusze, symulacje, case study