
Dochodząc do TAK – przygotowanie do procesu negocjacyjnego
Cel szkolenia:
- Zdobycie umiejętności przygotowania do negocjacji.
- Rozwinięcie umiejętności rozpoznawania partnerów negocjacyjnych.
- Nauka rozpoznawania przyczyn i konsekwencji sytuacji konfliktowych oraz rodzajów konfliktów w negocjacjach.
- Rozwinięcie umiejętności zarządzania konfliktem w negocjacjach.
Kompetencje:
Orientacja na wynik/ Współpraca/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Negocjacje/ Opanowanie/ Zręczność interpersonalna/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Asertywność/ Zarządzanie emocjami/ Podejmowanie inicjatywy/ Prezentacja/ Zręczność polityczna/ Krytyczne myślenie/ Zarządzanie konfliktem/ Rozumienie innych - empatia
Zakres merytoryczny:
- Potrzeby deklarowane i niedeklarowanie przez partnera (uświadomione i nieuświadomione).
- Osobowość, styl poznawczy i typ inteligencji partnera.
- Pięć elementów negocjacji: strony i ich interesy, współzależność, wspólne cele, elastyczność, zdolność podejmowania decyzji.
Cztery stadia procesu negocjacyjnego
- przygotowanie (określenie interesów stron, ustalenie priorytetów, przygotowanie argumentów, określenie BATNA)
- otwarcie negocjacji ( zasady, oferty wstępne, wybór stylu, określenie ram sukcesu)
- targowanie się (główne strategie /oparte o dane, czas, osobowość i potrzeby negocjatora, miejsce/, tworzenie wartości dodanej, rozszerzenie pola negocjacji)
- zakończenie negocjacji ( podpisanie umowy, pułapki na końcowym etapie negocjacji)
Przygotowanie do negocjacji
- interesy moje
- interesy partnera
- BATNA
- strategie negocjacyjne
- prezentacja oferty
Konflikt jako punkt wyjścia do negocjacji
- pozytywne i negatywne aspekty konfliktu
- przyczyny, rodzaje i konsekwencje konfliktów
- negocjacje jako konstruktywny sposób rozwiązywania konfliktów
- kreatywne myślenie jako warunek skutecznych negocjacji „wygrana – wygrana”
Czas trwania: 2 dni
Metodologia: mini wykłady, burza mózgów, praca w małych grupach, techniki dobrego słuchania i mówienia, zaczerpnięte z NLP, gry negocjacyjne, videotrening, testy i kwestionariusze, symulacje, case study