Menedżer jako coach i mentor rozwoju pracowników
Formularz kontaktowyZakres merytoryczny:
- Czym jest rozwój? - Rozwój jako zmiana
- Rozwój w ujęciu systemowym - zasada 70:20:10
- Znaczenie rozwoju podwładnych w budowaniu zaangażowania i zarządzaniu talentami
- Coachingowy styl zarządzania i jego praktyczne zastosowanie
- Coach i mentor – dwie główne role w menedżera w rozwoju podwładnych
- „Niezbędnik” coacha i mentora:
- Podstawowe zasady i założenia leżące u podstaw sztuki prowadzenia rozmów coachingowych i mentoringowych
- Mapa kompetencji „KOMPAS” – przegląd kluczowych umiejętności (kontraktowanie, odkrywanie, motywowanie, planowanie, angażowanie, stymulowanie)
- „Ja w roli menedżera – coacha i mentora – co chcę zaoferować innym?”
- Model „MAPA” (Możliwości – Aspiracje – Plan - Akcja) – jako bazowy szkielet rozmowy rozwojowej
- Umiejętności i narzędzia stosowane na poszczególnych etapach rozmowy rozwojowej
- Ustalenie celów rozwojowych SMART
- Motywowanie do zmiany rozwojowej
- Tworzenie planu rozwoju
- Bariery w zarządzaniu rozwojem podwładnych i jak sobie z nimi radzić
- Arsenał menedżera - narzędzia rozwojowe, którymi może posłużyć się menedżer
- Własne postanowienia rozwojowe – indywidualne zobowiązania uczestników
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Motywowanie innych/ Przywództwo/ Rozumienie innych – empatia/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Komunikacja/ Zręczność interpersonalna/ Motywowanie innych/ Zarządzanie konfliktem/ Rozwiązywanie problemów/ Odwaga menedżerska/ Orientacja na wynik/ Budowanie efektywnych zespołów/ Asertywność/ Wywieranie wpływu/ Zarządzanie emocjami/ Docenianie różnorodności (diversity appeciation)
Metodologia: mini wykłady, dyskusje w grupach, ćwiczenia w parach i w grupach, ćwiczenia indywidualne, action learning, case study, praca z metaforą, praktyka uważności, indywidualne prace na forum grupy