
Coachingowy styl zarządzania
Formularz kontaktowyCele szkolenia:
- Poznanie korzyści i ograniczenia stosowania coachingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
- Poznanie podstawowych etapów procesu coachingowego.
- Poznanie fazy sesji coachingowej.
- Poznanie narzędzi coachingowych.
- Poznanie narzędzi prawidłowego formułowania celów.
- Poznanie narzędzi wydobywania i porządkowania zasobów (pracy na zasobach).
- Uczestnicy zajęć przećwiczą narzędzia coachingowe za pomocą scenek (coach - coachee)
Zakres merytoryczny:
- Prowadzenie rozmów oceniających
- Czym jest proces coachingowy
- Czym coaching różni się od treningu, mentoringu i doradztwa
- Istota i korzyści coachingu
- Rola coacha i zadania coacha
- Podstawowe kompetencje coachingowe
- Techniki i modele coachingowe
- Kształcenie umiejętności coachingowych:
- Kontraktowanie celów na proces
- Kontraktowanie celów na sesję
- Poszerzanie świadomości coachee
- Wybór rozwiązań i planowanie działań
- Weryfikacja efektywności osiąganych celów
- Narzędzia coachingowe (trafne pytania, klaryfikacje, praca nad przekonaniami, stosowanie
- mocnych pytań, wspieranie kreatywności klienta, mechanizmy motywacyjne)
- Trening korzystania z narzędzi coachingowych - symulacje
- Szanse i ograniczenia stosowania coachingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Przywództwo/ Świadomość biznesowa/ Przewodzenie zmianom/ Zarządzanie konfliktem/ Zręczność organizacyjna/ Odwaga menedżerska/ Zręczność interpersonalna/ Motywowanie innych/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Docenianie różnorodności (diversity appeciation)/ Orientacja na wynik/ Wzbudzanie zaufania/ Budowanie efektywnych zespołów/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Delegowanie/ Rozumienie innych – empatia/ Zarządzanie emocjami/ Wywieranie wpływu/ Ustalanie wizji i celu
Metodologia:
Analiza przypadków, ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, symulacje, testy, wykład.
Szkolenie jest realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników takimi jak m.in.: odgrywanie scenek, ćwiczenia w podgrupach, dyskusje, praca indywidualna
Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).