Coachingowy styl zarządzania

Coachingowy styl zarządzania

Formularz kontaktowy

Cele szkolenia:

  • Poznanie korzyści i ograniczenia stosowania coachingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
  • Poznanie podstawowych etapów procesu coachingowego.
  • Poznanie fazy sesji coachingowej.
  • Poznanie narzędzi coachingowych.
  • Poznanie narzędzi prawidłowego formułowania celów.
  • Poznanie narzędzi wydobywania i porządkowania zasobów (pracy na zasobach).
  • Uczestnicy zajęć przećwiczą narzędzia coachingowe za pomocą scenek (coach - coachee)

Zakres merytoryczny:

  • Prowadzenie rozmów oceniających
  • Czym jest proces coachingowy
  • Czym coaching różni się od treningu, mentoringu i doradztwa
  • Istota i korzyści coachingu
  • Rola coacha i zadania coacha
  • Podstawowe kompetencje coachingowe
  • Techniki i modele coachingowe
  • Kształcenie umiejętności coachingowych:
  • Kontraktowanie celów na proces
  • Kontraktowanie celów na sesję
  • Poszerzanie świadomości coachee
  • Wybór rozwiązań i planowanie działań
  • Weryfikacja efektywności osiąganych celów
  • Narzędzia coachingowe (trafne pytania, klaryfikacje, praca nad przekonaniami, stosowanie
  • mocnych pytań, wspieranie kreatywności klienta, mechanizmy motywacyjne)
  • Trening korzystania z narzędzi coachingowych - symulacje
  • Szanse i ograniczenia stosowania coachingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Przywództwo/ Świadomość biznesowa/ Przewodzenie zmianom/ Zarządzanie konfliktem/ Zręczność organizacyjna/ Odwaga menedżerska/ Zręczność interpersonalna/ Motywowanie innych/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Docenianie różnorodności (diversity appeciation)/ Orientacja na wynik/ Wzbudzanie zaufania/ Budowanie  efektywnych zespołów/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Delegowanie/ Rozumienie innych – empatia/ Zarządzanie emocjami/ Wywieranie wpływu/ Ustalanie wizji i celu       

Metodologia:

Analiza przypadków, ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, symulacje, testy, wykład.

Szkolenie jest realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników takimi jak m.in.: odgrywanie scenek, ćwiczenia w podgrupach, dyskusje, praca indywidualna

Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).

 

Skontaktuj się z nami