Asertywność w relacjach zawodowych
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Rozwój asertywnej komunikacji jako podstawy konstruktywnej współpracy opartej na wzajemnym szacunku.
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez pracę z przekonaniami.
- Ukazanie różnić między asertywnością, agresją a uległością.
- Rozwinięcie umiejętności odważnego wyrażania odmiennych opinii.
- Zbudowanie umiejętności powiedzenia NIE w asertywny sposób oraz z troską o utrzymanie dobrej relacji.
- Doskonalenie umiejętności precyzowania i pogłębiania oczekiwań szefa względem sposobu realizacji zadań.
Zakres merytoryczny:
- Czym jest a czym nie jest asertywność? – fakty i mity.
- Podstawowe prawa asertywne – busola postępowania.
- Agresja, uległość, asertywność i manipulacja.
- Asertywna komunikacja jako podstawa konstruktywnej współpracy opartej na wzajemnym szacunku.
- Asertywnie wyrażanie własnych potrzeb i uczuć.
- Zamiana oceny na opinię.
- Przekonania asertywne i nieasertywne oraz ich wpływ na samoocenę.
- Zrozumienie istoty granic psychologicznych i umiejętność ich ustanawiania.
- Umiejętność domagania się i odmawiania.
- Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej.
- Obrona przed atakiem słownym i manipulacją.
- Odwaga wyrażania i przyjmowania wyrazów uznania.
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Asertywność/ Orientacja na wynik/ Orientacja na klienta/ Współpraca/ Wzbudzanie zaufania/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Rozwój własny/ Negocjacje/ Zarządzanie interesariuszami/ Zręczność interpersonalna/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Wywieranie wpływu/ Relacje z innymi/
Metodologia: mini wykłady, dyskusje w grupach, ćwiczenia w parach i w grupach, ćwiczenia indywidualne, action learning, case study, praca z metaforą, praktyka uważności, indywidualne prace na forum grupy