Akademia VUCA

Przywództwo w świecie VUCA

Przywództwo w świecie VUCA

Cele szkolenia: • Poznanie determinantów świata VUCA oraz skutecznego w nim funkcjonowania. • Zdobycie wiedzy z zakresu kluczowych umiejętności lidera w świecie VUCA. • Zwiększenie umiejętności komunikacji i zarządzania konfliktami. • Rozwój umiejętności budowania relacji w zespole (zapoznanie się ze skutecznymi narzędziami bazującymi na Organizacyjnej Analizie Transakcyjnej) • Lepsze zrozumienie złożoności zachowań w zespole. • Zwiększenie umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem.

Czytaj więcej
Zarządzanie zmianą w świecie VUCA

Zarządzanie zmianą w świecie VUCA

Cele szkolenia: • Poznanie i zrozumienie zmian jakie zachodzą we współczesnych organizacjach (ich natury, różnorodności, a także tempa) • Zrozumienie wpływu zmian na pracowników, strukturę oraz kulturę organizacji, a także ich wzajemnego oddziaływania • Rozważenie różnych opcji zarządzania organizacją, poznanie jej słabych i mocnych stron, tak, aby być w stanie zaproponować pożądaną w określonej sytuacji interwencję • Zdobycie umiejętności przekonywania innych do proponowania zmian • Umiejętność rozpoznawania obaw i wątpliwości pracowników związanych ze zmianą i świadomym pomaganiu im w radzeniu sobie ze zmianą • Stwarzanie warunków do tego, aby pracownicy efektywnie poradzili sobie ze zmianą, • Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie. • Zdobycie kompetencji dotyczących budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii. • Poznanie etapów przechodzenia pracowników oraz całej organizacji przez zmiany wynikające z nowych strategii. • Zapoznanie się z zasadami, metodami i narzędziami wspomagającymi zarządzanie zmianami, w tym: komunikowanie zmian, radzenie sobie z oporem wobec zmian, motywowanie do zmian, wykształcenie postawy otwarcia na zmiany. • Nabycie umiejętności utrzymywania pozytywnych efektów zmiany.

Czytaj więcej
VUCA – przywództwo w organizacji uczącej się

VUCA – przywództwo w organizacji uczącej się

Cel szkolenia: • Ćwiczenie umiejętności zarządzania potencjałem intelektualnym własnym i podwładnych. • Modelowanie zachowań pożądanych w procesie zarządzania, uruchamianie procesu uczenia się. • Wykorzystywanie doświadczeń zawodowych poszczególnych członków grupy w poszukiwaniu nowych twórczych rozwiązań. • Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą i organizacji pracy.

Czytaj więcej
Zarządzanie rozproszonym zespołem w świecie VUCA

Zarządzanie rozproszonym zespołem w świecie VUCA

Cel: • Poszerzenie wiedzy na temat zarządzania sytuacyjnego i dopasowania odpowiedniego stylu do specyfiki pracy w zespole rozproszonym. • Rozpoznanie i wzmacnianie swoich cech przywódczych i menedżerskich. • Budowanie autorytetu i wykorzystanie swoich mocnych stron w kierowaniu zespołem. • Wykształcenie zachowań sprzyjających motywowaniu zespołu do efektywnej pracy. • Kształcenie umiejętności budowania i utrzymania współpracującego zespołu. • Doskonalenie umiejętności komunikacji z zespołem funkcjonującym w różnych lokalizacjach. • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów i problemów interpersonalnych oraz prowadzenia trudnych rozmów. • Nabycie umiejętności wyrażania oceny i udzielania informacji zwrotnych. • Przekazywanie odpowiedzialności i budowanie zaangażowania osób w zespole rozproszonym. • Poznanie i wykorzystanie zasad w przewodzeniu i zarządzaniu ludźmi w zespole rozproszonym.

Czytaj więcej
Panta Rhei – wszystko płynie – czyli przezwyciężanie oporów wobec zmian.

Panta Rhei – wszystko płynie – czyli przezwyciężanie oporów wobec zmian.

Cele szkolenia: Przygotowanie pracowników do zmian, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań. Poznanie własnych reakcji na zmianę. Odreagowanie sytuacji trudnych związanych z przeprowadzanymi zmianami w firmie. Zwiększenie świadomość istoty zmian i ich konieczności, również w kontekście strategii firmy. Zmniejszenie oporu wobec zmiany. Lepsza współpraca zespołów pracowniczych, a szczególnie udzielanie sobie pomocy i wsparcia w sytuacjach trudnych. Zwiększenie akceptacja zmian i identyfikacja z nimi. Zwiększenie odporności na sytuacje trudne związane ze zmianą.

Czytaj więcej
Komunikowanie zmian w świecie VUCA

Komunikowanie zmian w świecie VUCA

Cel szkolenia: • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w procesie zarządzania będących warunkiem efektywnego funkcjonowania w organizacji. • Przygotowanie pracowników do zmian w organizacji, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań.

Czytaj więcej
Komunikacja inteligentna emocjonalnie w świecie VUCA

Komunikacja inteligentna emocjonalnie w świecie VUCA

Cele szkolenia: • Określenie własnego stylu komunikowania się pod kątem nastawienia na cel i na relacje, skupienia na faktach i na emocjach; nastawienia poznawczego vs. oceniającego. • Poznanie istoty zachowań charakteryzujących się wysoką inteligencją emocjonalną i ich wartości. • Rozwinięcie precyzji w komunikowaniu się z uwzględnieniem różnic między ludźmi. • Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby. • Kształtowanie postawy partnerskiej w komunikacji.

Czytaj więcej