7 nawyków skutecznego działania - zarządzanie czasem i emocjami
Cel szkolenia:
- Zdefiniowanie utrudnień. Uświadomienie sobie osobistego stylu pracy.
- Poznanie mechanizmów organizowania pracy. Poznanie technik ułatwiających planowanie.
- Docenienie wagi ustalania priorytetów.
Zakres tematyczny:
- Wprowadzenie - koncepcja Coveya – 7 nawyków skutecznego działania: pro aktywność, wizja celu, priorytetyzacja, postawa ++, zrozumienie, synergia, samodoskonalenie – dążenie do równowagi
- Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem
- Czas obiektywny a subiektywne postrzeganie czasu. Osobista organizacja czasu
- Krzywa Refa – definiowanie własnych rytmów energetycznych
- Diagnoza stylu życia – balansu miedzy życiem prywatnym a zawodowym. Określenie swoich zasobów i możliwości – fundamentu własnej skuteczności
- Najczęstsze problemy – pożeracze czasu. Co dezorganizuje nasze działania? Sieć własnych uwikłań czasowych ( kwestionariusz: Złodzieje mojego czasu)
- Planowanie jako warunek sukcesu: wytyczanie i definiowanie celów – metoda SMART, cele krótko – i długoterminowe, cele operacyjne i strategiczne
- Efektywne zarządzanie sobą w czasie – przydatne techniki: matryca Eisenhowera, analiza ABC, zasada Pareto, prawo Parkinsona, delegowanie i podejmowanie decyzji
- Radzenie sobie ze stresem: Rozpoznanie czynników powodujących stres w pracy
- Diagnoza aktualnego stanu napięcia w ciele - tworzenie portretu bioenergetycznego: diagnoza własnego stylu reagowania na stres, odkrywanie indywidualnych obszarów szczególnie wrażliwych na stres, pozytywne i negatywne aspekty stresu - kiedy i jak go wykorzystać.
- Radzenie sobie ze stresem i emocjami: techniki relaksacyjne, ćwiczenia bioenergetyczne, asertywna komunikacja
- Automotywacja, czyli jak pielęgnować własny entuzjazm: kształtowanie własnego kierunku rozwoju zgodnego z predyspozycjami i wartościami, pozytywna postawa życiowa i ciekawość poznawcza, kierowanie motywacją osobistą – pozytywne programowanie
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Orientacja na klienta/ Orientacja na wynik/ Zarządzanie złożonością/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Rozwój własny/ Radzenie sobie w sytuacjach niejasnych/ Work/Life Balance/ Asertywność/ Zarządzanie emocjami/ Relacje z innymi/ Zręczność organizacyjna/ Podejmowanie decyzji/ Zarządzanie złożonością (complexity management)/ Delegowanie/ Organizacja pracy
Metody szkoleniowe: Ćwiczenia relaksacyjne z muzyką, wizualizacja, ćwiczenia bioenergetyczne, testy, kwestionariusze, praca w grupach, psychorysunek, case study, zadania zespołowe przeplatane mini wykładami. Autoanaliza i strategie rozwoju na bazie techniki SWOT-a osobistego, techniki zaczerpnięte z NLP, koncepcji Coveya i Lowena.