Skuteczne delegowanie zadań

Skuteczne delegowanie zadań

Cel szkolenia:

  • Podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań

  • Przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od zasobów pracownika

  • Poznanie metod, technik i stylów delegowania zadań

  • Podniesienie umiejętności udzielana informacji zwrotnej pracownikowi dotyczącej wykonania zadania

Zakres merytoryczny:

Delegowanie jako warunek stymulowania rozwoju pracowników, motywacji i zwiększania efektywności pracy zespołu

Rozpoznanie zasobów pracowników jako warunek skutecznego delegowania?

  • Ocena efektywności pracy

  • Ocena zaangażowania/motywacji – model KASH

  • Ocena wiedzy i umiejętności

  • Diagnoza kompetencji nie uruchamianych na obecnym stanowisku pracy

 

Jakie zadania delegować? - Ustalanie celów

  • Cele strategiczne

  • Cele operacyjne

  • Priorytety

  • analiza zadań według zasady Eisenhowera

  • zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści


Planowanie

  • Zasady i techniki planowania

  • Planowanie pracy zespołowej

  • Tworzenie harmonogramu zadań

  • Podział zadań

  • Etapowanie zadań

 

Delegowanie zadań

  • style i sposoby delegowania zadań

  • delegowanie zadań a delegowanie uprawnień

  • umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu dojrzałości i kompetencji pracowników

  • opory przed delegowaniem

  • opory przed przyjęciem zadań ze strony pracowników

  • korzyści płynące z delegowania zadań i uprawnień

  • konsekwencje braku delegowania

  • konsekwencje złego delegowania


Styl delegujący

  • kontrola przebiegu pracy

  • kontrola osiągniętych celów

  • rola i funkcje menedżera delegującego ( wg koncepcji Blancharda)

  • znaczenie informacji zwrotnych dla skutecznego delegowania

 

Komunikowanie ocen i informacji zwrotnych

  • ocena formalna i nieformalna

  • ustalanie kryteriów oceny

  • najczęściej popełniane błędy podczas oceny

  • wyrażanie konstruktywnej krytyki i pochwały

  • wyrażanie szacunku i uznania

Czas trwania: 2 dni

Metodologia

Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują ćwiczenia zespołowe i indywidualne, analizy przypadków, symulacje, mini wykłady połączone z dyskusją, testy i kwestionariusze auto diagnostyczne oraz technikę „burzy mózgów”.

Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)

 

Tagi: szkolenia dla biznesu, szkolenia dla firm, szkolenie analiza transakcyjna, szkolenie team building, szkolenie z komunikacji, szkolenie zarządzanie zespołem, warsztaty budowanie zespołu, szkolenia biznesowe warszawa, szkolenia dla firm warszawa, szkolenia otwarte warszawa, szkolenie analiza transakcyjna.