Komunikacja inteligentna emocjonalnie - zwiększenie precyzji w komunikacji

Komunikacja inteligentna emocjonalnie - zwiększenie precyzji w komunikacji

Formularz kontaktowy
Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 10-11.12.2018 r.
 

Cel szkolenia:

  • Określenie własnego stylu komunikowania się pod kątem nastawienia na cel i na relacje, skupienia na faktach i na emocjach; nastawienia poznawczego vs. oceniającego.
  • Poznanie istoty zachowań charakteryzujących się wysoką inteligencją emocjonalną i ich wartości.
  • Rozwinięcie precyzji w komunikowaniu się z uwzględnieniem różnic między ludźmi.
  • Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby.
  • Kształtowanie postawy partnerskiej w komunikacji.

Zakres merytoryczny

1. Ja we współczesnym świecie bodźców

  • „Przebodźcowany” i „niedobodźcowany” – jakich informacji mi brakuje, jakich mam nadmiar?
  • Jakiego typu bodźce/informacje ignoruję? Jakie są tego konsekwencje?
  • Jak reaguje na nadmiar/niedobór informacji?
  • Jak inni na to reagują?
  • Co nas najbardziej frustruje w komunikacji?

2. Czy wysyłane przeze mnie komunikaty są spójne

  • Słowa a mowa ciała - moje komunikaty werbalne i niewerbalne.
  • Moje intencje a wypowiadane przeze mnie treści
  • Precyzja mojej komunikacji – doskonalenie umiejętności precyzyjnego werbalizowania myśli.
  • Jak słucham i jak przetwarzam informacje? – rola emocji i wartości.
  • Co pomijam w komunikacji i jakie są tego konsekwencje dla innych?
  • Co dodaję? – czyli moje projekcje i ich znaczenie.
  • Dobór formy i sposobu komunikacji do odbiorcy – dopasowanie stylów komunikacji do typu poznawczego odbiorcy.

3. Bariery komunikacyjne

Bariery wynikające z emocji - wprowadzenie do koncepcji Inteligencji emocjonalnej:

  • Moje emocje i co z nimi robię
  • Twoje emocje i jak na nie reaguję?
  • Jakie znaczenie ma rozpoznawanie emocji?
  • Jakie znaczenie ma dyskontowanie emocji?

Bariery na poziomie treści wypowiedzi:

  • Fakty i opinie
  • Klarowność komunikatu i struktura wypowiedzi

Bariery wynikające z postawy.

4. Informacje zwrotne – zwierciadło społeczne

  • Sztuka udzielania skutecznego feedbacku – techniki.
  • Intencje podczas feedbacku.
  • Rozwojowy aspekt informacji zwrotnej.
  • Jak ustalić i respektować granice?
  • Co mówić, a czego nie…

Informacje organizacyjne:

Najbliższy termin szkolenia: 10-11.12.2018 r.

Czas trwania: 2 dni

Miejsce szkolenia: Warszawa

Koszt uczestnictwa: 1800 netto + 23 % VAT

Osoba kontaktowa: michalpiatkowski@readytojump.pl 

 

Doskonalone kompetencje:

Orientacja na klienta /Orientacja na wynik /Współpraca/Wzbudzanie zaufania/Rozwój własny /Budowanie  efektywnych zespołów/Odwaga menedżerska / Rozwój własny/ Orientacja na wynik/ Planowanie i ustalanie  priorytetów/ Orientacja na klienta/ Docenianie różnorodności/ Zarządzanie emocjami/ Wywieranie wpływu/ Rozumienie innych – empatia/ Dbałość o zespół/ o podwładnych

Nasza unikatowa metodologia:

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: test na style komunikacyjne i poznawcze, dyskusja, ćwiczenia w parach – natychmiastowy kontakt, analiza case study – szukanie przyczyn niezrozumienia i konfliktu, mini wykłady, Test na IE, socjogram, sesja informacji zwrotnych metodą „Reflecting” team.

 

Skontaktuj się z nami