Feedback – udzielanie skutecznej informacji zwrotnej dla liderów i przyszłych liderów

Feedback – udzielanie skutecznej informacji zwrotnej dla liderów i przyszłych liderów

Formularz kontaktowy

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie z wiedzą dotyczącą różnic w stylach poznawczych, motywacyjnych, sensorycznych, postaw życiowych, systemu potrzeb i sposobu dysponowania energią i uwagą, co jest podstawą do nawiązania pełnego kontaktu z pracownikiem i zbudowania płaszczyzny dialogu.
  • Nauczenie skutecznych technik prowadzenia rozmowy za pomocą informacji zwrotnych i stawiania pytań problemowych.
  • Nauczenie podstawowych technik coachingowych, których bazą jest informacja zwrotna.

Zakres merytoryczny:

Wstęp do zarządzania różnorodnością – poszukiwanie klucza do różnych osobowości

  • Diagnoza stylów sensorycznych.
  • Diagnoza stylów poznawczych.
  • Świadomość różnic percepcyjnych – filtrów i przekonań.
  • Rozpoznanie i kształtowanie postaw życiowych.
  • Poznanie koncepcji typów motywacyjnych.
  • Analiza priorytetowych wartości związanych z pracą – wg Sheina.

Badanie własnych kompetencji:

  • Styl zarządzania.
  • Model 3E.
  • Kompetencje społeczne (empatia i umiejętność wzbudzania u innych pożądanych reakcji) jako obszary do rozwoju w relacjach.
  • Kompetencje osobiste (samoświadomość, samoregulacja, asertywność, motywacja) jako obszar do rozwoju w obrębie własnej osoby.
  • Inteligencja emocjonalna.
  • Nastawienie prorozwojowe.

Informacja zwrotna

  • Czym jest feedback i dlaczego warto go stosować ?
  • Kiedy udzielać informacji zwrotnej? - kiedy przynosi efekt a kiedy jest nieskuteczny (zmiany od najprostszych do najtrudniejszych do wprowadzenia).
  • Przygotowanie do sesji feedbackowej (gromadzenie informacji, wyznaczenie celu rozmowy, zaplanowanie spotkania).
  • Jak skutecznie przekazywać informację zwrotną – techniki udzielania informacji zwrotnej, aktywne słuchanie, angażowanie drugiej strony w proces.

 Jak radzić sobie z problemami podczas przekazywania informacji zwrotnej?

  • Praca z oporem, konfrontacją, reakcjami emocjonalnymi.
  • Praca z osobą pasywną, wchodząca w rolę ofiary.
  • Radzenie sobie z manipulacją.

Zasady przyjmowania informacji zwrotnej

  • Przygotowanie, otwartość, przedstawienie swojego punku widzenia.  
  • Refleksja.
  • Jak wykorzystać informację zwrotną? – formułowanie indywidualnych kierunków rozwoju - plan zmiany, prośba o wsparcie w jego wdrażaniu.
  • Praca z formularzem planowania realizacji  - postanowienie, ramy czasowe, narzędzia do realizacji, technika pracy z celem.

Informacja zwrotna jako element coachingu

  • Istota i zasady  coachingu
  • Modele coachingu.
  • Zarządzanie poprzez coaching.
  • Sytuacje  wymagające zastosowania coachingu:
    • coaching w sytuacjach trudnych, niestandardowych,  konfliktowych,
    • coaching w sytuacji podejmowania nowych zadań wymagających uruchomienia zasobów,
    • coaching w sytuacji wypalenia zawodowego i demotywacji.

Techniki stosowane w coachingu – ćwiczenia (technika GROW, analiza pola sił, analiza SWOT)

Najczęstsze błędy popełniane przez osobę udzielająca feedbacku i coacha

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Komunikacja/ Relacje z innymi/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Asertywność/ Zarządzanie emocjami/ Wywieranie wpływu/ Zarządzanie konfliktem/ Zręczność interpersonalna/ Zarządzanie interesariuszami/ Docenianie różnorodności/ Wzbudzanie zaufania/ Współpraca/ Asertywność / Zarządzanie emocjami 

Metodologia: zadania zespołowe, kwestionariusze, ćwiczenia  w małych grupach, analiza strategiczna SWOT, dyskusja, burza mózgów, kwestionariusze, mini-wykłady, techniki antystresowe, videotrening, analizy przypadków, gry symulacyjne bazujące  m.in. na koncepcji  Inteligencji Emocjonalnej (IE).

Skontaktuj się z nami