Efektywna rozmowa rekrutacyjna

Efektywna rozmowa rekrutacyjna

Formularz kontaktowy

Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: Warszawa 22-23.08.2018

Cel:

  • Rozwój umiejętności opisu kompetencji na potrzeby procesu rekrutacyjnego.
  • Doskonalenie umiejętności przygotowania i przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego.
  • Doskonalenie umiejętności obiektywnej oceny kompetencji za pomocą wywiadu kompetencyjnego.
  • Rozwój umiejętności przekazywania feedbacku.
  • Podniesienie skuteczności w komunikowaniu się podczas przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego i udzielania feedbacku.

Definicja kompetencji

  • Czym jest kompetencja?
  • Co to jest model kompetencyjny?
  • Zbieranie informacji dotyczących  oczekiwań kompetencyjnych.
  • Opis kompetencji i wskaźników kompetencji  na użytek procesu rekrutacyjnego.

Typy rozmów kwalifikacyjnych

  • Wywiad ustrukturyzowany, wywiad częściowo ustrukturyzowany, wywiad kompetencyjny, wywiad bezpośredni, wywiad łączony, studium przypadku.
  • Kiedy i jaki typ wywiadu stosować?  

Ocena kompetencji w wywiadzie kompetencyjnym

  • Wywiad kompetencyjny – przygotowanie pytań do wywiadu.
  • Typy pytań (otwarte, zamknięte, wieloczłonowe, hipotetyczne, pytania o samoocenę).
  • Model STAR, model lejka.
  • Biblioteka kompetencji miękkich.
  • Przykładowe kompetencje wobec kandydatów na różne stanowiska.
  • Przykłady wskaźników kompetencji.
  • Ocena kompetencji.
  • Korzyści STAR.

Przeprowadzanie wywiadu kompetencyjnego  – najlepsze praktyki

  • Struktura rozmowy rekrutacyjnej.
  • Nawiązywanie kontaktu z kandydatem i budowanie atmosfery zaufania.
  • Zasady efektywnego zadawania pytań i aktywnego słuchana.
  •  Badanie motywacji i dlaczego jest ona taka ważna, co ma wpływ na motywację.
  • Triada komunikacyjna (pytania otwarte, klaryfikacja, parafraza).

 Rekomendacja

  • Rekomendacja ustana, pisana- raport.

 Zachowanie obiektywności w ocenie

  • Jakość i  sposób odpowiedzi na pytania.
  • Mowa ciała – na co zwrócić uwagę.
  • Błędy diagnostyczne.

Udzielanie feedbacku:

  • Co to jest feedback?
  • Współpraca z klientem (wewnętrznym/ zewnętrznym) i kandydatem a feedback .
  • Typy feedbacku w procesie rekrutacji. 
  • Po co udzielamy feedbacku? 
  • Zasady udzielania feedbacku – jak efektywnie przekazywać informację zwrotną?
  • Rola emocji w udzielaniu feedbacku, przeszkody w odbiorze feedbacku.

 

Doskonalone kompetencje:

Komunikacja/ Relacje z innymi/ Zręczność interpersonalna/ Asertywność/ Orientacja na wynik

 

Informacje organizacyjne:

Najbliższy termin szkolenia: 22-23.08.2018 r.

Czas trwania: 2 dni

Miejsce szkolenia: Warszawa

Koszt uczestnictwa: 1800 netto + 23 % VAT

Osoba kontaktowa: michalpiatkowski@readytojump.pl 

 

Metodologia: zadania zespołowe, ćwiczenia  w małych grupach, dyskusja, burza mózgów, mini-wykłady, analizy przypadków, ćwiczenia w parach.

Skontaktuj się z nami